Ook bij zwangerschap is een gezonde voeding natuurlijk erg belangrijk. Je hebt het vast wel eens voorbij horen komen: ‘Zwanger?! Dan moet je eten voor twee!’ Dit is een fabel! Het is zeker niet nodig om dubbele porties of extreem meer te gaan eten wanneer je zwanger bent. Het is vooral belangrijk om er op te letten dat de voeding volwaardig is. Dit houdt in dat uw voedingspatroon voldoende voedingsstoffen bevat, gevarieerd is en u een gezond gewicht weet te behouden.

Vitamines tijdens zwangerschap

Eigenlijk begint het al voordat je zwanger bent. Wanneer je zwanger wilt worden, is het belangrijk om al voor de zwangerschap te beginnen met het slikken van foliumzuur en vitamine D. Op deze manier bouw je alvast een voorraad op voor wanneer je zwanger bent. Deze vitamines spelen een essentiële rol in het verkleinen van de kans op het ontstaan van een open ruggetje, hazenlip, open gehemelte en het stimuleren van een goede groei van het kindje. Sommige producten kunnen juist niet goed zijn voor de groei van het kindje een worden dan ook afgeraden.

Voeding tijdens zwangerschap

Heb je een zwangerschapswens? Of wil je weten wat nu de juiste voeding is voor jou en het kindje tijdens de zwangerschap? Wil je weten welke voedingsstoffen in welke periode van de zwangerschap erg belangrijk zijn? Ook de diëtist kan u hierbij helpen en uitleggen welke voedingsmiddelen goed of juist slecht zijn voorafgaand maar ook ten tijde van de zwangerschap.

Bekijk ook onze andere diensten: Maag- lever- darmproblematiekovergewicht, diabetes mellitus, hart- en vaatziekten, COPDFODMAP dieet, sportvoeding, jicht, voedselallergieënondergewicht.